Firar med att montera allt fler alkolås - inte bara taxametrar
28/10, 2019 kl. 10:15Namnet förpliktar och heter man Taxameterteknik så förstår var och en att är det något man behärskar så är det att montera taxametrar. Men som serviceföretag mot bilburna branscher så har alkolåsen idag nästan blivit en standard för alla kategorier av yrkestrafik.
Alkolås är en anordning som monteras i olika typer av fordon som t.ex. bilar, bussar och lastbilar. Det fungerar som en slags startspärr som gör att föraren måste lämna ett godkänt utandningsprov innan fordonet startas. Om mätaren ger utslag för att den som blåser druckit mer alkohol än vad som är tillåtet, innebär det att fordonet inte kan startas.
– Jag har monterat alkolås sedan 2004 och märker hur intresset har ökat enormt då vi får montera allt fler alkolås förutom annan utrustning på alla möjliga typer av företagsfordon. Dessutom hjälper vi även privatpersoner som får villkorat körkort med finansiering, information och guidning om vad de behöver göra för att få sin ansökan inlämnad och behandlad av Transportstyrelsen när de behöver ett villkorat alkolås.
Taxameterteknik som för övrigt firar 10 års-jubileum i år håller till på Beckasinvägen 3, på Näringen i Gävle intill Gävle Taxi och blir därför ofta förknippad med just dem och taxametrar.
– Ja, jag vill passa på att poängtera att vi är ett fristående bolag som hjälper alla taxibolag och andra branscher med olika typer av utrustningar till sina bilar. Förutom taxametrarna och alkolåsen så jobbar vi faktiskt en hel del även med däck, dragkrokar och även hela verkstadsinredningar till hantverksbilar. När det gäller jubileum så har vi firat genom att utöka våra lokaler och har nu ny entre med kontor ut mot gatan. Vi hälsar därför alla välkomna bjuder mer än gärna på en offert gällande marknadens mest prisvärda system för alkolås.
För mer information se http://taxameterteknik.se
Bildtext: Magnus Kurberg och Henrik Ögren på Taxameterteknik i Gävle.
Denna artikel är publicerad på Motormagasinet - motortidningen där alla får vara med via SvenskPress.se.
Se villkor här »
Kommentarer
Ingen har ännu kommenterat denna artikel, du kan bli den första!