Förmånsvärdet 40 % lägre med gasbil!
23/8, 2014 kl. 15:44Väljer man en tjänstebil med gasdrift blir det extra förmånligt, 40 % lägre förmånsvärde! Subaru Boxer-CNG är bilen för den som både vill ha miljöbilens alla fördelar och dessutom körglädje, säkerhet, flexibilitet och räckvidd. Subaru har rykte om sig att ha hög driftsäkerhet och i flera år har Subaru haft Sveriges mest nöjda bilägare enligt Vi Bilägares stora undersökning AutoIndex. Andra argument är naturligtvis 4-hjulsdriften, den problemfria och bränslesnåla Boxermotorn samt 3 års fri service. Låter som en bra affär för företaget!
Subarus gastankar är specialtillverkade av kompositmaterial som, förutom den låga vikten, är betydligt säkrare än konventionella gastankar av stål. Beroende på modell och gaskvalitet har en Subaru Boxer-CNG upp till 40 mil räckvidd på enbart gas, vilket tillsammans med den ordinarie bensintanken kan ge en total räckvidd på drygt120 mil!
Fördelar med Subaru Boxer-CNG som tjänstebil:
1) Maximal räckvidd. Bensintanken behålls intakt, vilket ger både flexibilitet och marknadsledande total räckvidd. Gastankarna inkräktar minimalt på lastutrymmet.
2) Maximal lastkapacitet. Trots en räckvidd på nästan 40 mil med enbart gas rymmer bagageutrymmet hela 426 liter.
3) Minimal vikt. Gastankarna i Boxer-CNG är tillverkade av komposit, vilket innebär att den tillåtna maxlasten minskar minimalt. Konventionella ståltankar väger nästan dubbelt så mycket.
4) 40 procent reducering av förmånsvärdet!
5) Fem års befrielse från fordonsskatt!
Subaru Boxer-CNG finns i modellerna Outback och Legacy.
Bilvaruhuset Dahlboms Bil är återförsäljare för Subaru i Gävleregionen sedan det populära bilmärket introducerades i Sverige.
- Subaru Outback och Legacy är väldigt populära tjänstebilar och särskilt som Subaru Boxer-CNG, säger Christer Dahlbom, VD Dahlboms Bil. Det är driftsäkra bilar med unik räckvidd med både gas och bensin och till det väsentligt lägre förmånsvärde!
Denna artikel är publicerad på Motormagasinet - motortidningen där alla får vara med via SvenskPress.se.
Se villkor här »
Kommentarer
Ingen har ännu kommenterat denna artikel, du kan bli den första!