Prestigefyllt filmpris till Subaru
29/5, 2013 kl. 09:17Vid ”2013 One Show Design Awards” belönades Subaru med guld för videon ”Minicar Music Player”. Filmen illustrerar en av funktionerna i det aktiva säkerhetssystemet ”EyeSight”, som introduceras i Europa under nästa år.
One Show Design är en gala som hålls varje år där den ideella organisationen One Show Club delar ut priser för kreativ och framstående marknadsföring. Galan räknas som en av Världens tre största tillsammans med ”The Cannes Lions International Festival of Creativity” och ”The CLIO
EyeSight är Subarus aktiva säkerhetssystem och innefattar: autobroms, adaptiv farthållare och vingelvarning. Systemet är optiskt och ska simulera vad föraren ser. EyeSight var Världens första aktiva säkerhetssystem som kunde se skillnad på olika trafikantslag. Hjärtat i systemet är en stereokamera, monterad vid backspegeln, som läser av trafikmiljön.
Bilvaruhuset Dahlboms Bil är återförsäljare för Subaru i Gästrikland.
- Vi är ju vana med att Subaru får utmärkelser för bästa bil etc. så det är ju kul att de får ett filmpris också, säger Christer Dahlbom, VD Dahlboms Bil.
Awards”Filmen går att se på: http://www.mynewsdesk.com/se/pressroom/subaru/video/view/prestigefyllt-filmpris-till-subaru-11522
Subaru tillverkas av Fuji Heavy Industries (grundat 1953). Första serieproducerade Subarun hette 360 och lanserades 1958. FHI har fabriker i Gunma, Japan samt Lafayette, USA. År 2012 tillverkades totalt 753.320 bilar av modellerna: Impreza, Legacy, Outback, Forester, STI, XV, BRZ och Tribeca. Subarus symmetriska 4-hjulsdrift introducerades 1972 och modellen Legacy firade 20-årsjubileum 2009
Denna artikel är publicerad på Motormagasinet - motortidningen där alla får vara med via SvenskPress.se.
Se villkor här »
Kommentarer
Ingen har ännu kommenterat denna artikel, du kan bli den första!