Vi har fått fler kunder sedan vi bytte telefonnummer till ett med bokstäver
29/11, 2010 kl. 17:12Med ett bokstavsbaserat telefonnummer riskerar vi inte att våra kunder söker på nätet efter oss och då blir distraherade av våra konkurrenter. De vet ju vad vi heter, nu vet de också vårt telefonnummer eftersom det är vårt företagsnamn, berättar Monica Tingström på Bobbys Garage
Med vårt namn som telefonnummer håller vi kunderna hos oss
Monica Tingström på Bobbys Garage har märkt av en markant ökning av inkomna samtal sedan verkstaden köpt ett bokstavsbaserat profilnr som telefonnummer, även hemsidan har blivit mer besökt.
Först trodde vi att det här var svårt eller rörigt för kunden att förstå, men vi har märkt att det är enklare för alla, oavsett ålder, berättar Monica på Bobbys Garage. När kunderna ringer och frågar efter vårt telefonnummer säger jag 0770 BOBBYS. De flesta förstår på en gång, de andra får jag förklara för. Deras reaktion är ”så smart!”. Våra kunder kommer ju ihåg vårt namn, nu kommer de också lätt ihåg vårt bokstavsbaserade telefonnummer, avslutar Monica Tingström från Bobbys Garage.
Företagsnamn eller branschnamn som bokstavsbaserat telefonnummer
Bobbys Garage har kopplat ihop företagsnamnet, inte bara med hemsidan utan också med telefonnumret. Bokstavsbaserade telefonnummer ger företag möjligheten att förenkla för kunderna att komma ihåg dess kontaktuppgifter, berättar Linda Carlsson projektledare på Profilnr. Att välja ett företagsnamn är vikigt, men det är också viktigt att välja branschordet. Då har man chans att få många spontana kundsamtal från intresserade personer, avslutar hon.
Denna artikel är publicerad på Motormagasinet - motortidningen där alla får vara med via SvenskPress.se.
Se villkor här »
Kommentarer
Ingen har ännu kommenterat denna artikel, du kan bli den första!